www.deizm.org'un gelişmesi için bir şeyler yapmak istemez misin?

İletişim: deizmturkiye@gmail.com

Join the forum, it's quick and easy

www.deizm.org'un gelişmesi için bir şeyler yapmak istemez misin?

İletişim: deizmturkiye@gmail.com

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
#SomayıUnutma
Sorumluların ceza almaları için, böyle bir katliamın bir daha yaşanmaması için #SomayıUnutma.

5 posters

    İSLAMA GÖRE ...

    melissa buse
    melissa buse
    Katılımcı Üye
    Katılımcı Üye


    Kadın Mesaj Sayısı : 167
    Yaş : 30
    Katkı Puanı : 176
    Reputation : 0
    Kayıt tarihi : 12/05/10

    İSLAMA GÖRE ... Empty İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından melissa buse Çarş. Mayıs 19, 2010 1:51 pm

    Hz. Muhammed kızı fatımayı hz. Osman hz. Ebubekir hz. Ömer’e yaşları büyük diye kızını vermemiş hz. Ali'ye vermiş hz. Muhammed neden hz. Ayşe ile evlenmiş?dini nikah yapan hoca 45-50 yaşlarındaymış ve 2.evlilik yapmış hanımı da 18 yaşındaymış aklımdan hiç çıkmadı sinir oldum diyebilirim aradaki yaş çok değil mi? 2)erkeği zinadan korumanın yolu 2. evlilik diyorlar. Peki islama göre kadını zinadan korumanın yolu nedir ? islamda herşey erkekler için Wink[b]
    supeluta
    supeluta
    Site Yöneticisi
    Site Yöneticisi


    Erkek Mesaj Sayısı : 658
    Katkı Puanı : 802
    Reputation : 23
    Kayıt tarihi : 02/11/08

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından supeluta Perş. Mayıs 20, 2010 1:13 am

    Smile evet, ama muhammede de hak vermek gerekir, yeni baştan bir din yaratmak kolay değil, hak vermek mazur görmek gerek,o kadar olur Smile
    Uniak
    Uniak
    Tam Üye
    Tam Üye


    Erkek Mesaj Sayısı : 558
    Yaş : 46
    Nerden : Dünya'dan
    Katkı Puanı : 727
    Reputation : 17
    Kayıt tarihi : 26/04/10

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından Uniak Perş. Mayıs 20, 2010 1:24 am

    Muhammet, Hatice ölene kadar onun üstüne kuma getiremedi.
    Ölür ölmez sıraya dizdi. vs vs vs

    Hangisini sorgulayacaksın o kadar tutarsızlık var ki
    supeluta
    supeluta
    Site Yöneticisi
    Site Yöneticisi


    Erkek Mesaj Sayısı : 658
    Katkı Puanı : 802
    Reputation : 23
    Kayıt tarihi : 02/11/08

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından supeluta Perş. Mayıs 20, 2010 2:49 am

    Uniak demiş ki:Muhammet, Hatice ölene kadar onun üstüne kuma getiremedi.
    Ölür ölmez sıraya dizdi. vs vs vs

    Hangisini sorgulayacaksın o kadar tutarsızlık var ki

    sırf parası ve şanı var diye genç yaşta yaşlı bir kadınla evlenmek nasıl bir zihniyettir yahu, adam resmen
    çıldırmış Smile
    melissa buse
    melissa buse
    Katılımcı Üye
    Katılımcı Üye


    Kadın Mesaj Sayısı : 167
    Yaş : 30
    Katkı Puanı : 176
    Reputation : 0
    Kayıt tarihi : 12/05/10

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından melissa buse Perş. Mayıs 20, 2010 2:08 pm

    sonuçta arabistandaydı Smile orasının kültüründen etkilenip karı kıza düşmesi normal Very Happy o da insan Very Happy:D:D
    Molekuler
    Molekuler
    Katılımcı Üye
    Katılımcı Üye


    Kadın Mesaj Sayısı : 54
    Yaş : 31
    Nerden : Boşluk
    Katkı Puanı : 64
    Reputation : 2
    Kayıt tarihi : 08/05/10

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından Molekuler Cuma Mayıs 21, 2010 5:04 am

    Bence Muhammed Hatice'den korktuğu için kuma getirmedi. Malum Hatice zengin, saygın bir kadın. Ayrıca da "akıllı".

    Günlerden bir gün Muhammed, Hatice'ye der ki: "Bir fikrim var Hatçem" ve devam eder. "Ben bir yalan atıcam, iddiaya girerim Zilyonlar peşimden koşacak" Evet her şey böyle başlar...

    Eğer Hatice'nin üzerine kuma gelseydi, yalanını ortaya çıkacaktı. Tırstı ve uçkurunu tuttu. Bu kadar basit. Para da büyük sebep ve o kadar insanı kandırmışsın, şimdi her şey yalandı, oyundu dersen "ayıp olmaz mı?" Very Happy
    Molekuler
    Molekuler
    Katılımcı Üye
    Katılımcı Üye


    Kadın Mesaj Sayısı : 54
    Yaş : 31
    Nerden : Boşluk
    Katkı Puanı : 64
    Reputation : 2
    Kayıt tarihi : 08/05/10

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından Molekuler Cuma Mayıs 21, 2010 5:06 am

    Bir de o yalanı atarken şöyle bir rahatlığı vardı. Hatice yaşlıydı. Bu da eşittir: Bir ayağı çukurda olmak ve yakında geberecek olmak.

    Muhammed zekiydi. Her şeyi düşünmüş.
    supeluta
    supeluta
    Site Yöneticisi
    Site Yöneticisi


    Erkek Mesaj Sayısı : 658
    Katkı Puanı : 802
    Reputation : 23
    Kayıt tarihi : 02/11/08

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından supeluta Cuma Mayıs 21, 2010 2:10 pm

    Molekuler demiş ki:Bir de o yalanı atarken şöyle bir rahatlığı vardı. Hatice yaşlıydı. Bu da eşittir: Bir ayağı çukurda olmak ve yakında geberecek olmak.

    Muhammed zekiydi. Her şeyi düşünmüş.

    O yaşarken onu kullandı ve onun sayesinde kazandığı zengin dostları ile bu işi buralara kadar getirdi.

    Ee attığın yalan ne kadar büyükse inanması o kadar kolay olur misali, bugün milyarlarca insan aynı yalana inanabiliyor.
    melissa buse
    melissa buse
    Katılımcı Üye
    Katılımcı Üye


    Kadın Mesaj Sayısı : 167
    Yaş : 30
    Katkı Puanı : 176
    Reputation : 0
    Kayıt tarihi : 12/05/10

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından melissa buse Cuma Mayıs 21, 2010 3:59 pm

    bende peygamberim Smile zengin dostlar edinmek için ailemi kullanıyorum banada kitap geldi Smile boyama kitabı Smile
    Tikky.
    Tikky.
    Katılımcı Üye
    Katılımcı Üye


    Erkek Mesaj Sayısı : 73
    Yaş : 24
    Nerden : İslambol
    Katkı Puanı : 113
    Reputation : 0
    Kayıt tarihi : 16/07/13

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından Tikky. C.tesi Tem. 24, 2021 5:14 am

    Gerçekle Alakası Olmayan Bir Deist Melissa Buse demiş ki:

    Hz. Muhammed Kızı Fatımayı Hz. Osman Hz. Ebubekir Hz. Ömer’e Yaşları Büyük Diye Kızını Vermemiş Hz. Ali'ye Vermiş Hz. Muhammed Neden Hz. Ayşe İle Evlenmiş?Dini Nikah Yapan Hoca 45-50 Yaşlarındaymış Ve 2.Evlilik Yapmış Hanımı Da 18 Yaşındaymış Aklımdan Hiç Çıkmadı Sinir Oldum Diyebilirim Aradaki Yaş Çok Değil Mi? 2)Erkeği Zinadan Korumanın Yolu 2. Evlilik Diyorlar. Peki İslama Göre Kadını Zinadan Korumanın Yolu Nedir  ?       İslamda Herşey Erkekler İçin Wink


    Ehl-i Deist Bir Kişinin İddiasıdır Ki ;  Hz. Muhammed Kızı Fatıma’yı Hz. Osman Hz. Ebubekir Hz. Ömer’e Yaşları Büyük Diye Kızını Vermemiş Hz. Ali'ye Vermiş.  

    Bu İddianın Kaynağı Bir Siyer-İ Nebi Kitabı Mı ? Yoksa Şahsi Bir Batıl Nazarın Düşmanca Bir Yorumu Mu ? Şahsi Bir Evham ? Şahsi Bir Garazkerane Kafa Yapısının Düşmanca Bir Nazarından Mı İbaret  ? Hangisi ? Yoksa Hepsi Mi ? Sorulan Sorulara Cevap Verebilmek İçin Soruların Çıkış Noktasını Netleştirmem Lazım Ki Hakikatli Ve Hikmetkerane Bir Cevap Verebilelim.

    Öncelikle Hem Coğrafya Hem Tarih Hem Sosyolojik Hem Psikolojik Hem Aile Yapısı Gibi Birden Çok İlmin Işığında Meseleye Doğru Bir Nazar İle Bakınca Gerçekler Ortaya Çıkıyor. Coğrafya İlmi Gereğince Yaşanılan Yer Ve Mekan Bir Çöl Ortamı Olması Yanında O Dönemin Şartlarına Tarih Ve Sosyal Bilimci Nazarı İle Nazar Edince Anlıyoruz Ki Kendine Özgü Adet Ve Ananeleri Olan Kendine Özgü Bir Kültürü Olan Toplum Ortaya Çıkıyor Karşımıza. Burada Mesele Bir Peygamber İle Hem Mana Ve Fikirde, Hem Davada , Hem Dostlukta , Hem De Akrabağlık Bağı Kurma İsteği Bulunmaktadır. Ve Aynı Süreç Sizlerin De Batıl İddiasını Çürütmektedir !...

    Şöyle Ki Hz. Peygamber Sallallahu Aleyhi Vessellem , Sahabenin İçinde Dahi Hz Fatıma R.A’Nın Üstün Faziletlerini Övmekten Kaçınmazdı. Bunların Yanı Sıra, Bulunduğu Toplumda Güzelliği İle De Dikkat Çekiyordu. Büreyde El-Eslemi R.A Anlatıyor: ''Hz.Fatıma'yı Önce Hz. Ebubekir İle Hz. Ömer İstediği  Ki

    ( Doğrudur. Lakin Neden İstedikleri Hakkında Allah’ı Kur’an-ı Kerimi Ayetleri Ve Manalarını İniş Sebepleri İle Rasulullahı Ve Sahabeyi Ve İlişkilerini Bilmeden Haklarında Yorum Getirmek Niyet Okumak Olur! (Bir Ateist Kafirin Bir Deist Kafirin Ne Haddi Ne de Hakkı Olabilir !) Hele ki Yorumlar Saldırı Maksatlı Olursa İlimden Ve  Yorumdan Çok Öteye Düşmanlık Olur. Ne İlim Ne de Fikir Olur !....  Allah'ın Resulü(s.a.v), 'O daha küçük.' Buyurmuş Olması Bir Rivayet Olup Diğer Rivayet İse “Onun Hakkında Cenab-ı Hakkın Hükmünü Bekliyorum da” Demiştir. Bu Cihetle Bakınca Bu İki Cevabı da Kabul Edecek Olursak Bu Allah’ın Rasulünün Davasının Ne Kadar Doğru Ve Hak Olduğunun Bir İspatıdır ,Şöyle ki;

    1. Hikmet: O Coğrafi Şartlarda  Coğrafi Şartların Sonucu Olarak Hanımların Çabuk Olgunlaşması Coğrafya İlminin İspatı İle , İnsanların Tarihsel Olarak Bakılınca Ömürlerinin Kısa Olması Bir Çok Hastalığa Müptela Olup Erken Yaşta Ölmeleri İle Hanımların Ve Çocukların O Coğrafya Ve Zamanın Zor Şartları Altında Tarihin İlminin de Bir İspatı İle Savunmasız Kalmaları, Toplum Yapısı İle Hem Sosyolojik Olarak Büyük Bir Sorun Hem de Psikolojik Olarak Şahsi Maneviye Büyük Bir Tahribat Veren Olaydı. Buda Hem Coğrafya Hem Tarih Hem Sosyoloji Hem de Psikoloji İlmiyle Açık Ve Net Bir İspattır ki  İslam Toplumsal Yaralara Birer Merhemdir Ve Rasulullah Sallallahu Aleyhi Vesellem  Hz Aişe R.A. İle En Doğru En Uygun Zaman Diliminde En Uygun Yaşta Evlenmiştir. İddia Edildiği Gibi Çocuk Yaşında Evlenmemiştir. Çünkü Çocuk Yaşında Olan Kızını Ufak Olduğu İçin Vermemiştir.

    - Lakin ; Burada Evlilik Talepleri Hem Bir Peygamberle Akrabalık Bağı Kurulmak İstenmesi
    - Hem de Bu Akrabalık Bağı Üzerinden Kabileler Arasında Bir Muhabbetin Hasıl Olması
    - Buna İstinaden İnsanların Hem Bir Cihetle İslam’a Karşı O Dönemin Kara Cahil Kitlesi Olan Kimisinin “Ateist” Olup Puta Tapan , Kimisinin de Bir Yaratıcının Olduğu Ama Bir Cihetle Kitap Ve Peygamber Olmaması Münasebeti İle “Deist” İnancı Olan Toplumunun Kalplerinin İslam’a Yumuşatılması, Anlatılmasının Önünde İmkan Sağlamasıdır.
    - İlaveten Ateist Ve Deist Cahil Müşrik Mekkelilerin Bu Kurulmuş Olan Akrabalık Bağları Münasebeti İle Karşılarında Bir Kuvve-i Maneviye Oluşturmaktır. Sanıldığı Gibi Cinsel Bir Takım Arzu Ve İstekler Değildir !...

    - Bu Gibi Siyasi Toplumsal Ve Ekonomik Niyetle Yapılan Bize Çocuk O Zamanın Yaşam Süresine Göre Belki de Evlilik Çağı Sayılabilecek Hem Batı’nın Ateist Kafirler Kralları, Lortları Arasında da Görüldüğü Gibi Asya’nın Ateist Ve Deist Kafalı Budist Japon Ve Çin Krallıklarında da Görülmekte Olup, Bugün Bile Kendilerini Çağdaş Adleden Kâmalist, Laik Holding Patronları Arasında da Sıklıkla Gördüğümüz Bir Durumdur. Bugün Taksimde Düdük Çalan “Ateist Deist Ve Agnostik” Kadınlar Kız Çocuklarını Diri Diri Toprağa Gömen Bundan 1500 Sene Önce Kalmış Çin, Arap Ve Batı’lı Bazı Toplumlarda Görülen Batıl, Vahşi Adetleri Geçmiş Ve “Daha Doğmasına Dahi Fırsat Vermeden” Kürtajla Bebecikleri Katlederek Eleştirdikleri Toplumların Önünde Şeddeli Bir Vahşiliğe İstanbul Sözleşmesi İle Kanunlaştıracak Bir Dehşete İmza Atmışlardır. Geçmiştekileri Cahillikle Suçlaya Biliriz Ama Bunları Özgürlük Kılıfı İle Nasıl Meşrulaştırıldığını “İstanbul Sözleşmesini” Savunanlarla Açık Bir Şekilde de Görmekteyiz.

    Buna İlaveten Batıda Benzerleri Görülen Bırakın 8-9 Yaşına Gelmesini Kızların Daha Beşikte İken Beşik Kertmesi Olarak Evlendiriliyordu. Bugün Hatta 4000! Evet Evet Tam Dört Bin Yıllık Ve Arapların Esamesinin Okunmadığı  Anadolu’da Roma İmparatorluğu’nun da Hüküm Sürdüğü Kayseri’de Beşik Kertmesi İle Çocuk Yaşta Değil Bebeklik Yaşında ki Kız Çocuklarının Ve Erkeklerin Evlendirildiğinin Arkeoloji  İlmi İle Kanıt Ve İspatı Kültepe Kaniş Karum Kazıları İle Yapılmıştır. Bugün Dahi Geçmiş Dönemin Hiçbir Siyasi Ve Toplumsal Sebebi Olmamasına Rağmen Suriye Ve Daha Doğu’da Yaşayan Bir Çok Ateşe Tapan Zerdüş Toplumundaki Ateist Ve Deistler Bırakın Kız Çocuğunun Belli Bir Yaşa Gelmesini Beşik Kertmesi İle Daha Bebekken Evlendirmektedirler. Bu Batıl Nazarın Esasen Özeti Efendimiz Hz. Muhammed S.a.v.’in Dediği Gibi Müslüman Ayna Gibidir Ona Bakan Onda Kendini Görür !...  )


    2. Hikmet : Hz Ebu Bekir R.a Daha Önce de Belirttiğimiz Sebeplerden En Önemlisi Olan Peygamber İle Akrabalık Bağı Kurmak için İlk Talip Olan Kişi İdi. Efendimizin Kendisine Verdiği Rivayetlerden İkincisi Olan “Ben Cenabı Haktan Cevap Bekliyorum” Yanıtını Kendisine vermiştir. Aynı Cevabı Kızı Hz. Fatıma’ya Talip Olan Hz Ömer R.A.’Da Söylemiştir. Abdurrahman Bin Avf’da Bir Çok Mal Ve Mülk Teklif Etmiş Ama Efendimiz Onu da Reddetmiştir ! Hz Osman R.a İle İse Efendimiz 1 Değil 2 Kızını Bile Vermiştir. İlk Kızının Vefat Etmesinden Sonra İkinci Kızını da Hz. Osman R.a Vermiş. Eğer Bu Kızımda Vefat Etse Bir Üçüncü Kızım Daha Olsa Gene Hz Osman R.a Verirdim Dedikleri Aklımda Kaldığı Kadarıyla Rivayet Edilmiştir. Bu da Hz Osman R.a’nın Ahlakından Kaynaklanmaktadır ki Hz Osman R.a Bir Mescidde Rasulullah'ın Huzuruna Her Girdiğinde Efendimiz Ona Saygı Ve Hürmetten Ayağa Kalkarmış. Bu da Ateist ve Deistlerin Ne Derece Tarih Ne Derece İslami İlimler Ve Siyer-i Nebi Hususunda Cahil Olduklarını Araştırmadıklarının İspatlamaktadır.

    - İbn Ebi'l-Hadid Şöyle Der: "Hz. Peygamber'in (S.A.V) Ali'yi Fatıma İle Evlendirmesi, Hadislerde de Görüleceği Üzerine :

    - Allah'ın Gökte Meleklerin Şahitliğinde Ali'yi Fatıma İle Evlendirmesinden Sonra Gerçekleşmiştir."
    - Cabir B. Abdullah'ın Şöyle Dediği Rivayet Edilir: "Resulullah (S.A.V) Fatıma'yı Ali (A.S) İle Evlendirdiği Zaman, Allah Onları Arş'ının Üzerinde Evlendirmişti."
    - İmam Muhammed Bâkır'dan (A.S) Şöyle Rivayet Edilir: "Resulullah (S.A.V) Şöyle Buyurmuştur: Ben Ancak Sizin Gibi Bir İnsanım. Sizin Aranızda Evlenirim Ve Sizleri Evlendiririm. Ama Fatıma (A.S) Hariç. Onun Evlenmesi Gökten Gelen Vahiyle Olmuştur."  
    - Bu Üç Hadiste Bize Efendimizin Aldığı Kararlarda Allah’tan Haber Beklemesi Ve Hz Ebu Bekir Gibi Hem En Yakın Dostu Ve Arkadaşı Hem Bir Tüccar Ve Ehl-i Ticaret Birisini Allah İçin Reddetmesi. Hz Ömer Gibi Hem Dostu Ve Dava Arkadaşı Bir Yiğidi Ve Adalet Timsali Bir Zatı  Reddetmesi , Hem Abdurrahman Bin Avf Gibi Mal Mülküde Vaad Eden Birisini de Elinin Tersi İle Reddedip Bunca Naz Ve Makam Ve Mal Varken Allah’tan Bir Emir Beklemesi Apaçık Bir İspattır ki o Sahte Bir Peygamber Değil Mevki Ve Makam Ve Para Derdinde Bulunan Bir Zat Değil Alemlerin Rabbinin Son Peygamberi Sevgilisi Habibidir !...


    Gelin Hep Birlikte Hadis-i Şerifi Sahabe-i Güzin Efendilerimizden Dinlerken, Hayalen Medine-i Münevvere   Gidelim. Hz Ali İle Hz Fatıma R.a’nın Evliliğine Şahitlik Ederken Sizler de Bizi Hayalen Takip Edin.  
    - Enes Anlatıyor: Resulullah'ın (S.A.V) Yanında Oturduğum Bir Sırada, Vahiy Geldiği Sıralardaki Baygınlık Hâli Gerçekleşti. Kendine Gelince Şöyle Dedi: "Ey Enes! Cebrail'in, Arş'ın Sahibinden Bana Ne Getirdiğini Biliyor Musun?" Dedim Ki: "Allah Ve Resulü Daha İyi Bilir. Anam-Babam Sana Feda Olsun. Cebrail Ne Getirdi?"

    Buyurdu Ki: "Allah Bana Fatıma'yı Ali İle Evlendirmemi Emretti. Git, Muhacirleri Ve Ensarı Bana Çağır." Gidip Muhacirleri Ve Ensarı Çağırdım. Herkes Oturduktan Sonra Hz. Peygamber (S.A.V) Şöyle Dedi: "Nimetlerinden Dolayı Hamdedilen, Kudretinden Dolayı İbadet Edilen, Saltanatından Dolayı İtaat Edilen, Katındaki Nimetlerden Dolayı Arzu Edilen, Azabından Dolayı Sakınılan, Yerinde Ve Göğünde Emirleri Yürürlükte Olan, Mahlukatı Kudretiyle Yaratan, Hükümleriyle Onları Birbirinden Ayrı Ve Farklı Kılan, Diniyle Onları Aziz Yapan, Peygamberi Muhammed'le Onlara Lütufta Bulunan Allah'a Hamdolsun.

    Hiç Şüphesiz Allah, Evlilik Yoluyla Gerçekleşen Akrabalığı Nesebin Devamının Vesilesi Ve Akrabalığın Bir Çeşidi Kılmıştır. Allah'ın Emri Kazâsına Uygun Gerçekleşir, Kazâsı İse Kaderine Dayanır. Her Takdirin De Bir Süresi Vardır. Ve Her Süre De Yazılmıştır: 'Allah Dilediğini Siler, Dilediğini De Yerinde Bırakır. Ana Kitap O'nun Katındadır.' Haberiniz Olsun! Allah Bana Fatıma'yı Ali İle Evlendirmemi Emretti. Eğer Ali Buna Razı Olursa, Benim Onu Dört Yüz Mıskal Gümüş Karşılığında Fatıma İle Evlendirdiğime Şahit Olun." Ali Orada Yoktu. Resulullah (S.A.V) Onu Bir İş İçin Bir Yere Göndermişti. Sonra Resulullah (S.A.V) İçinde Taze Hurma Bulunan Bir Tabak Getirmelerini Emretti. Tabağı Önümüze Koydu, "Yiyin." Dedi. Biz Taze Hurmaları Yerken Ali (A.S) Çıkageldi. Resulullah (S.A.V) Ona Bakıp Gülümsedi, Sonra Şöyle Dedi: "Ey Ali! Allah Bana, Fatıma'yı Seninle Evlendirmemi Emretti. Onu, Eğer Kabul Edersen, Dört Yüz Mıskal Gümüş Karşılığında Seninle Evlendirdim." Ali Şöyle Dedi: "Razıyım, Ya Resulallah!" Sonra Ali Bir Kenara Çekilip Allah İçin Şükür Secdesine Kapandı. Ardından Şöyle Dedi: "Beni, Mahlukatın En Hayırlısı Resulullah Muhammed'e Sevdiren Allah'a Hamdolsun." Demiştir.

    - Dikkat Edilirse; Hz.Fatıma'nın Doğumu, Evlenmesi, Kısaca Tüm Hayatı, Cenab-I Hakk'ın Direkt Emri İstikametinde Şekillenmektedir. Resulüllah'ın Soyunu Devam Ettirecek Olan Bu Büyük Kadın, Her An Allah'ın Nazarı İle Saklanmıştır.


    Tikky.
    Tikky.
    Katılımcı Üye
    Katılımcı Üye


    Erkek Mesaj Sayısı : 73
    Yaş : 24
    Nerden : İslambol
    Katkı Puanı : 113
    Reputation : 0
    Kayıt tarihi : 16/07/13

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından Tikky. C.tesi Tem. 24, 2021 5:24 am



    Ayşe İle Evlenmiş? Dini Nikah Yapan Hoca 45-50 Yaşlarındaymış Ve 2.Evlilik Yapmış Hanımı Da 18 Yaşındaymış Aklımdan Hiç Çıkmadı Sinir Oldum Diyebilirim Aradaki Yaş Çok Değil Mi? Erkeği Zinadan Korumanın Yolu 2. Evlilik Diyorlar. Peki İslam’a Göre Kadını Zinadan Korumanın Yolu Nedir ? İslam’da Her Şey Erkekler İçin

    El Cevap : Bu Vesile İle Gene Evham Ve Vehimlerden Uzak Objektif Bir  Şekilde ; Hem Coğrafi, Hem Tarihi Hem “Matematik” Hem de Sosyoloji Ve Psikoloji İlimlerinden Faydalanılarak Gerçeğe Ulaşmak Kastı İle Hz Aişe Ve Efendimizin Evliliği Meselesine Baktığımız da Şu Gerçek Güneş Gibi Görülüyor Ki:

    “ O Dönemde “ Batı da Olsun Asyada da Olsun O Günkü Cahiliyye Arap Toplumunda da Erkekler Gibi Kadınlar Da, Hürler Ve Köleler Olmak Üzere İki Sınıftan Meydana Geliyordu. Sosyal Hayatta Bu İki Kadın Sınıfı Arasında Çok Büyük Farklar Bulunmasına Rağmen, Hür Kadınların Konumu -Mekke, Yesrib Ve Taif Gibi Şehirlerin Eşraf Kızları, Toplum İçinde Mevki Sahibi Olsalar Da Erkeklerle Eşit Seviyede Değildi.

    Çoğu Zaman Kızın Rızası Aranmaksızın 5 Babası Ya Da Velisi, Kızın Bu Evliliği İsteyip İstemediğine, Erkeğin Yaşlı Olup Olmadığına Bakmadan Kızı İstediği Erkeğe Verebilirdi.6 Bu Bölgede Kızlar Genellikle 12 Yaşına Basmadan Evlendirilir; Ancak Çocuk Doğurduktan Sonra Aileye Dahil Edilir, Eğer Çocuk Doğurmadan Ölürlerse Kocasına Başsağlığı Dilenmezdi.7 Ehl-İ Kitaba Gelince, Yahudilikte Evliliğin Sahih Olabilmesi İçin Kızların 12, Erkeklerin 13 Yaşında Olmaları Gerekmektedir Ki Bu Yaşlar, Yahudilerde Büluğ Çağına Erme Yaşlarıdır.8 Hıristiyanlarda İse, Evlenme Yaşı Zamana Ve Ülkelere Göre Değişmektedir. Roma Ve Eski Kilise Hukukunda Evlenme Yaşı Kız İçin 12, Erkek İçin 14 İken, Yeni Kilise Hukukunda Kız İçin 14, Erkek İçin 16 Olarak Belirlenmiştir.9 Bizans İmparatoru Yuannis’in 10 Yaşındaki Kızını Orhan Bey’in Oğlu Halil İle Evlendirmesi,10 Farklı Toplum Ve Kültürlerde Tarih Boyunca Kadınların Küçük Yaşta Evlendiğinin Bir Göstergesi Olarak Kabul Edilebilir. Dahası Kadınların Erken Yaşlarda Evlenmesi Sadece Geçmişte, Bazı Toplumlarda Ve Dinlerde Değil, GünüMüzde De Asya’da, Avrupa’da, Özellikle Portekiz Ve İspanya’da, Hatta Birleşik Amerika’nın Uzak, Dağlık Bölgelerinde Hala Görülebilen Bir Uygulamadır.11 Örneğin Doğu Avrupa’da Çingenelerin Evlenmeden Üç-Dört Yıl Önce, Dokuz Yaşında Çocuklarını Nişanladıkları Bilinmektedir.

    Hz.Aişe’nin Ölüm Tarihi H. 56–59, Ölüm Yaşı 65–67 Arasında Değişmektedir. Hz.Aişe’nin Doğumu, Hz.Peygamber’le Evliliğini Dokuz Yaş Olarak Kabul Edenlere Göre Bi’setten Dört Yıl Sonra, Evliliğini 17–18 Kabul Edenlere Göre İse Bi’setten Öncedir. Oyun Oynamaktan Çok Zevk Alan, Genç Bir Kız Olduğu Sonucunu Çıkarabiliriz. Kaldı Ki, Hz.Aişe Hz.Peygamber’le Evlendikten Sonra Da Kız Arkadaşları  Ve Oyuncakları  İle Oynamaya Devam Etmiştir. Hz.Aişe’nin Oyundan Zevk Aldığını Bilen Hz.Peygamber Daha Sonraki Dönemlerde De Hz.Aişe İle Beraber Koşu Yapacak Ve Mescid-İ Nebevi’de Savaş Oyunu Oynardı.

    Hz.Peygamber’i Eleştirmek İsteyenler, Bilhassa Hz.Aişe’nin Evlenme Yaşını Gündeme Getirerek, O’nun Çocuk Yaşta Bir Kızla Evlendiğini, Hatta “Oyun Çocuğu” İle Evlenecek Kadar Kadınlara Düşkün Olduğu Şeklinde İddialar İleri Sürmüşlerdir.

    - Şayet Hz.Peygamber’in Hz.Aişe İle Olan Evliliği De Örfe Aykırı Olsaydı, Başta Hz.Peygamber’in En Azılı Düşmanları Olmak Üzere, Toplum Bu Evliliği Onamadığını Açıkça Belli Ederdi. Ancak Hz.Aişe’nin Evliliğinde Kötülenecek Ya Da İtham Edilecek Bir Yön Olmadığı İçin Toplum, Bu Evliliğe Herhangi Bir Tepki Göstermemiştir.

    - Bir Diğer Delili İse, Hz.Peygamber’in  Evlendiği Hz.Aişe’yi Hem Eğitmiş, Hem De İslami Bilgilerle Yetiştirmiş Olmasıdır. Çünkü Hz.Peygamber’in Diğer Hanımları Yaş Ve Zekâ Bakımından Hz.Aişe İle Kıyaslanamazdı. Diğer Hanımlar Daha Önce Birkaç Evlilik Deneyimi Geçirmiş, Çocuk Sahibi Olmuş Ve Zihinsel Anlamda Önemli Meşguliyetleri Bulunuyordu

    - Buna Göre Hz.Aişe Hz.Peygamber’le Nişanlanmadan Önce Mut’im B. Adiy’in Oğlu Cübeyr İle Nişanlı İdi. Mut’im’in Ailesi Müslüman Olan Ebû Bekr’in Kızını Oğluna Almaktan Vazgeçince Ebû Bekr Kızını Hz.Peygamber’e Nikâhladı.  Bu Konuda “Hz.Peygamber Hz.Aişe’yi Nikâhladığında Altı Yaşındaysa Nübüvvetten Dört Yıl Sonra Doğmuş Olmalıdır. Daha İlk Günlerde Müslüman Olmuş Ebû Bekr’in, Putperest Bir Aileye Kızını Gelin Vermek Üzere Anlaşmış Olması, Bu Şartlar Altında Nasıl Mümkün Olur? Anlaşılan Odur Ki Hz.Aişe, Ebû Bekr’in Müslüman Oluşundan Epey Önce, Putperest Bir Aile Tarafından İstenmiş Ve Babası Da Bunu Kabul Etmiştir. Eğer Bu İstek, Ebû Bekr’in Müslümanlığı Kabulünden Sonra Olsaydı, Peygamber Dostu Bir Ebû Bekr, Kızını Putperest Bir Aileye Asla Vermeye Kalkmazdı. O Halde Hz.Aişe, Müslümanlığın Zuhurundan Önce Doğmuş Ve Hatta O Sıralarda, Bir Aile Tarafından Gelin Edilmek Üzere İstenecek Duruma Gelmişti. Bu da Evlilik Yaşına Uygun Olduğunu Gösterir!

    Hz.Aişe’nin İslam’ın Zuhurundan En Az Beş-Altı Yıl Önce Doğmuş Olduğunu Kabul Etmek Gerekir. Buna Göre De, Hz.Aişe’nin Peygamber Tarafından İstendiği Sırada En Az 14–15 Yaşlarında Olması Evliliklerinin de 18-19 Veya 20’li Yaşlarda Olmasını İcap Eder.”

    - Bir Başka Delili De Hz.Esma’nın Ölüm Yaşı Ve Tarihidir. Hz.Esma H. 73 Senesinde Oğlu Abdullah Öldürüldükten Birkaç Gün Sonra Mekke’de 100 Yaşında Vefat Eder. Hz.Esma H. 73 Yılında 100 Yaşında Vefat Etmişse, Hicret’te 27–28 Yaşında; Hz.Esma’dan On Yaş Küçük Olan Hz.Aişe De Hicret’te 17 Yaşında Olmalıdır. Hz.Peygamber’le De Hicret’ten 1-2 Yıl Sonra Evlendiğine Göre, Hz.Aişe’nin Evlendiğinde Yaklaşık 18 Yaşında Olduğu  Aklın Mantığın Ve İlmin Gereğidir..

    - Mevlana Şibli Hz.Aişe’nin, “Ben Mekke’de Oynayan Bir Çocuk İken, “Onların Vadeleri, Kıyamettir. Kıyamet Ne Dehşetli, Ne Acıdır.”58 Ayeti İndi. Bakara Ve Nisa Sureleri, Ben Peygamber’in Yanında İken Nazil Oldu.” Sözünden Yola Çıkarak, Kamer Suresi’nin Mekke’de Nübüvvetin Dördüncü Yılında Nazil Olduğunu Ve Hz.Aişe’nin O Dönemin Olaylarını Tafsilatıyla Bildiğine Ve Kavradığına Göre O Zamanlarda Yaklaşık Sekiz-Dokuz Yaşlarında, Medine’ye Hicret Esnasında İse 17-18 Yaşında Olmasının Daha Makul Olduğunu Söyler.

    - Şibli’nin Bir Başka Dayanağı İse Şudur: Hz. Hatice R.A Vefat Ettiği Zaman Hz.Peygamber’e Evi İdare Edecek Ve Çocuklara Bakacak Biri Lazımdı. Sevde Yaşlı, Kımıldayamayacak Kadar Da Rahatsız Ve Hizmete Muhtaç Bir Kadındı. Hz.Peygamber’in Evini İdare Edecek Genç Ve Dinç Birine İhtiyacı Vardı. Bunun İçin De O, Bu Niteliklere Sahip 18 Yaşlarında Olan Hz.Aişe İle Evlendi.

    - Bu Görüşü Savunanlardan Rıza Savaş Da Konuya Habeşistan’a Hicret Açısından Yaklaşarak Şunları Söyler: Hz.Aişe, “Benim Aklım Kesti Keseli Anne-Babamı Dindar Olarak Gördüm. Peygamber Hemen Her Gün Sabah Akşam Vakitlerinde Bize Uğrardı. Müslümanlar Sıkıştırılınca Ebû Bekr De Habeşistan’a Hicret İçin Yola Çıktı.” Rivayeti, Mekke Dönemi Ebû Bekr Ailesinin Habeşistan’a Hicret Öncesini Anlatmaktadır. Eğer Hz.Aişe’nin Hicret Esnasında 8-9 Yaşında Olduğu Kabul Edilirse, Habeşistan’a Hicret Esnasında Daha Doğmamış Olması Gerekir. Bu Olayı Anlattığına Göre, Hz.Aişe’nin Habeşistan Hicretinden Önce Doğmuş Olması Gerekir. Bu Da Hz.Aişe’nin Hz.Peygamber’le Evlenme Yaşının Dokuz Değil, Daha Büyük 18-19 Olduğu Anlamına Gelir.

    - Aynı Şekilde Rıza Savaş, Bir Başka Konuyla İddiasını Güçlendirmek İster. Buna Göre, Hz.Aişe Ve Abdurrahman, Ebû Bekr’in Ümmü Rûmân’dan Olan Çocuklarıdır. Abdurrahman, Bedir Savaşı’nda Müşrik Saflarında Savaşa Katıldığında 20 Yaşlarındadır. Hicret Sırasında Hz.Aişe Sekiz Yaşında Kabul Edilirse, Abdurrahman’la Aralarındaki Yaş Farkı 10 Gibi Olur. Aksini İfade Eden Bir Delil Olmadığına Göre Anne- Baba Bir Olan Bu İki Kardeş Arasındaki Yaş Farkının Bir İki Gibi Olur, Hz.Aişe’nin Hz.Peygamber’le Evlendiğinde 18 Yaşında OlmasıNın Daha Doğru Olduğunu Kabul Eder.

    SONUÇ

    Toplumun Temelini Oluşturan Ailenin Oluşumunda Evlenme Biçimleri, EvlenMe Yaşı, Aile Üyelerinin Görevleri Gibi İlişkiler Bir Kültürden Diğerine, Hatta Aynı Toplumun Tabakaları Arasında Bile Farklılık Gösterebilmektedir. Her Toplumun Aile İle İlgili Örf Ve Adetleri, Kendi Kültürel Yapısı Doğrultusunda Oluşmuştur. Bu Gerçekten Hareketle Hz.Peygamber’in Yaşadığı Arap Toplumunun Da Kendine Özgü Evlenme Şekli, Gelenek, Görenek, Örf Ve Adetleri Bulunmaktadır.

    Tarihi Olayları İnceleyen Kişinin Bir Yargıç Gibi Hareket Etmesi Doğru Değildir. Hz.Aişe’nin Evlilik Yaşı İçin Kesin Bir Rakam Vermekten Ziyade, Bu Evliliğin Yaşının Uygun Olduğu Matematik İlmiyle İspat Edilmiştir Ve O Toplumun Evlilik Kültürüne Ters Değildir.

    Şayet Hz.Aişe’nin Evlenme Yaşı Arap Toplumunun Gelenek, Görenek Ve Örfüne Aykırı Olsaydı, Medine’de Yahudi Ve Münafıklar Başta Olmak Üzere Hz.Peygamber, En Azılı Düşmanları Tarafından Ağır Bir Şekilde Eleştirilirdi. Nitekim Hz.Peygamber’in Zeyneb İle Evliliği, Kıblenin Değiştirilmesi Ve Abdullah B. Cahş’ın Komutanlık Ettiği Nahle Seriyyesi’nde Yasak Aylarda Kan Dökülmesi Gibi Olaylar Mekkeli Müşriklerin Ve Yahudilerin Hz.Peygamberi Ve Arkadaşlarını Ağır Bir Şekilde Eleştirmelerine Neden Olmuştur. Her Hareket Ve Davranışları Muarızlarınca Takip Edilen Hz.Peygamber Ve Müslümanlar O Toplumun Örfüne Aykırı Hareket Ettikleri Zaman Eleştiri İle Karşılaşmışlardır.

    Buradan, Hz Aişe’nin Evlenme Yaşının O Toplumun Kabullendiği Bir Uygulama Olduğu Sonucuna Varılır Geçmişe Ait Olayları, Şartların Ve Kaynakların Elverdiği Ölçüde Doğru Anlamak Ve Gerçeğe Ulaşmak İçin Geçmişi, Şimdiki Zamanın Değer Yargılarıyla Ve Ölçüleriyle Değerlendirmek Doğru Değildir.


    Tikky.
    Tikky.
    Katılımcı Üye
    Katılımcı Üye


    Erkek Mesaj Sayısı : 73
    Yaş : 24
    Nerden : İslambol
    Katkı Puanı : 113
    Reputation : 0
    Kayıt tarihi : 16/07/13

    İSLAMA GÖRE ... Empty Geri: İSLAMA GÖRE ...

    Mesaj tarafından Tikky. C.tesi Tem. 24, 2021 5:32 am

    Diğer Yorumlar Tamamen Garazkerane Olduğu İçin Cevap Bile Vermedim !

      Forum Saati Salı Mayıs 07, 2024 4:21 pm